Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Obhajoba neobhajitelného: Upírač akademické svobody

přidat komentář zpět na článek

zZz

...

Jo, a když je školy kontrolující instituce stát, jako třeba tady v ČR a rozhodne se například vychovat studenty ve své ideologii, třeba komunismu, tak je samozřejmě naprosto správné, aby mu v cestě ani symbolicky nestál žádný princip jako akademická svoboda!

Já chápu, že to je překlad, takže autorův vliv na obsah se limitně blíží k nule, ale stejně...

jan zverina

Re: ...



Ale prakticky všechny vzdělávací instituce ve Spojených státech jsou vlastněny vládou, t.j. jsou kradeným majetkem. Akademická svoboda tedy může být obhajována na základě argumentu, že to je možná jediný způsob, jak může být státní kontrola vzdělávacího systému odebrána (alespoň částečně) vládnoucí třídě nebo mocenské elitě, která ji kontroluje.[1] Za předpokladu, že toto tvrzení je pravdivé, existuje mocná obrana akademické svobody.


Clanek se dotyka i Vami zminene problematiky...

Peter

re zZz

autor v clanku tvrdi, ze stat nema pravo zasahovat do rozhodnuti vlastnika sukromneho majetku (napriklad univerzity) a tvoj argument je, ze keby stat vlastnil skoly... ale ved tym zacal. "Svár byl v tom, že akademická svoboda porušuje vlastnická práva majitelů těchto škol."

Tom

Vysoké školy měly být už dávno soukromé, celý vzdělávací systém nefunguje efektivně, čim více peněz se pumpuje tím nižší úroveň systém má, pokud by stát méně kradl prostřednictvím několikanásobného zdanění, člověk by si mohl dovolit soukromou školu...dnes je celý systém natolik pokřiven, že slabé soukromé školy profitují, hlavně když zajistí rychlý titul a ty kvalitní jdou do kolen a sami musí úrovní dolů, jen aby měly alespoň nějaké studenty a tudíž dotace, akademická svoboda umožňuje neschopným lidem vést se na vlně, u nás za peníze všech. Je to smutné.

Juraj Šeffer

Re: VŠ

Uživatel Tom napsal:

pokud by stát méně kradl prostřednictvím několikanásobného zdanění, člověk by si mohl dovolit soukromou školu...

Vela taktiez podcenuje vzdelavaci potencial samotneho zamestnania, v praxi, oproti akademickemu teoretizovaniu.

mrakoplas

bez nadpisu

clanok treba dat precitat nejakemu tomu ucitelovi, akademikovi...to by bol hurhaj :)
inak clanok velmi dobry...

zZz

Re: Re: ...

Uživatel jan zverina napsal:



Ale prakticky všechny vzdělávací instituce ve Spojených státech jsou vlastněny vládou, t.j. jsou kradeným majetkem. Akademická svoboda tedy může být obhajována na základě argumentu, že to je možná jediný způsob, jak může být státní kontrola vzdělávacího systému odebrána (alespoň částečně) vládnoucí třídě nebo mocenské elitě, která ji kontroluje.[1] Za předpokladu, že toto tvrzení je pravdivé, existuje mocná obrana akademické svobody.


Clanek se dotyka i Vami zminene problematiky...


Dotyka, ne rozebira - tohle je naprosto stezejni argument, kvuli kteremu byla akademicka svoboda zavedena.

Diskutovat o smysluplnosti akademicke svobody bez reseni tohoto argumentu je asi stejne ucelne, jako diskutovat o moznostech pristani na slunci bez reseni vlivu jeho teploty a radiace.

Jakub Skala

Re: Re: Re: ...

Uživatel zZz napsal:

Uživatel jan zverina napsal:



Ale prakticky všechny vzdělávací instituce ve Spojených státech jsou vlastněny vládou, t.j. jsou kradeným majetkem. Akademická svoboda tedy může být obhajována na základě argumentu, že to je možná jediný způsob, jak může být státní kontrola vzdělávacího systému odebrána (alespoň částečně) vládnoucí třídě nebo mocenské elitě, která ji kontroluje.[1] Za předpokladu, že toto tvrzení je pravdivé, existuje mocná obrana akademické svobody.


Clanek se dotyka i Vami zminene problematiky...


Dotyka, ne rozebira - tohle je naprosto stezejni argument, kvuli kteremu byla akademicka svoboda zavedena.

Diskutovat o smysluplnosti akademicke svobody bez reseni tohoto argumentu je asi stejne ucelne, jako diskutovat o moznostech pristani na slunci bez reseni vlivu jeho teploty a radiace.


"Ale to, že „špatné“ prostředky mohou být použity k dobrým cílům, by nemělo vyvolat žádné překvapení."

Ja to chapu tak, ze autor s akademickou svobodou na pude statni skoly (za urcitych podminek) souhlasi. Byt nim, tak bych to rozvedl, ale vyrcene to tam je..

zZz

Re: Re: Re: Re: ...

Uživatel Jakub napsal:

Uživatel zZz napsal:

Uživatel jan zverina napsal:



Ale prakticky všechny vzdělávací instituce ve Spojených státech jsou vlastněny vládou, t.j. jsou kradeným majetkem. Akademická svoboda tedy může být obhajována na základě argumentu, že to je možná jediný způsob, jak může být státní kontrola vzdělávacího systému odebrána (alespoň částečně) vládnoucí třídě nebo mocenské elitě, která ji kontroluje.[1] Za předpokladu, že toto tvrzení je pravdivé, existuje mocná obrana akademické svobody.


Clanek se dotyka i Vami zminene problematiky...


Dotyka, ne rozebira - tohle je naprosto stezejni argument, kvuli kteremu byla akademicka svoboda zavedena.

Diskutovat o smysluplnosti akademicke svobody bez reseni tohoto argumentu je asi stejne ucelne, jako diskutovat o moznostech pristani na slunci bez reseni vlivu jeho teploty a radiace.


"Ale to, že „špatné“ prostředky mohou být použity k dobrým cílům, by nemělo vyvolat žádné překvapení."

Ja to chapu tak, ze autor s akademickou svobodou na pude statni skoly (za urcitych podminek) souhlasi. Byt nim, tak bych to rozvedl, ale vyrcene to tam je..

Tady jde o něco trochu jiného - autor je z USA, tam je většina škol privátních. V jeho kontextu je nerozebírání důvodů vzniknutí akademické svobody sice metodologicky špatné, ale je to pořád spíš nepřesnost - nemění to pointu článku.

V kontextu ČR je to ale jinak - ten důvod je silně aktuální a jeho odstrčení do roviny poznámky je silná manipulace čtenářem, kdy se autor "záměrně" tváří, že ten hlavní argument pro vlastně není tak důležitý/aktuální. A to je velmi neseriózní, prakticky na úrovni lžidnesu.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed