20. května 2013 08:54:48 | reagovat
Komentáře k článku Postfordismus a teorie efektivnostních mezd
petrph
aby to bylo ještě komplikovanější
Ptejme se kde vlastně vzniká hodnota toho produktu? Naplněný sklad vyrobenými produkty vlastně žádnou hodnotu nemá, ta se získá až prodejem.A pak tedy záleží na schopnosti obchodního zástupce té firmy zda a za kolik tu produkci prodá. Nemusí jí prodat vůbec, může jí prodat přesně za výrobní cenu(včetně ceny práce), může jí prodat s vysokým ziskem, ale může jí prodat i pod výrobní cenou. Čímž se pak ale mohou zcela eliminovat rozdíly ve výkonech pracovníku při výrobě, firma vydělá více či méně než ta diference činí-ale jen toho co vydělá může své pracovníky platit a případně bonifikovat.
Což se ale netýká jen obchodníků, dnes je skutečně obvyklé že i řídící i produkční pracovníci jsou více motivování za to že seženou další zákazníky než za růst svého pracovního výkonu , nebo jsou dokonce za nesplnění takového předpokladu penalizováni, viz Česká pošta...