08. března 2012 11:05:10 | reagovat
Komentáře k článku Svoboda učení - část III.
Petr
:-)
Podstatou vědy je zkoumání skutečnosti a získávání dosud neobjevených informací. K tomu bohužel potřebujete znát i ty objevené informace. To asi ten zásadní rozdíl.Základní škola by určitě neměla potlačovat zvěavost. NA druhou stranu, pokud se chcete stát odborníkem ve fyzice musíte rychle a efektivně načerpat vědomosti od matematický analýzy přes kvantovou mechaniku až k tomu co se chystáte dělat. Až v tem moment se dostáváte někam na hranu dnešního poznání. A právě v tenhle moment začíná věda.
Ale je to dobrý článek.
Miroslav Polách
Flow
příjde mi, že učení je o dosahování "flow" (http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology))- situace, kdy se člověk absolutně ponoří do dané činnosti a naprosto se jí oddá (více v odkazu)http://www.ted.com/talks/lang/en/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow.html
zajímavá literatura na toto téma je Pohon od Dana Pinka
Vendula
Re: :-)
Uživatel Petr napsal:Podstatou vědy je zkoumání skutečnosti a získávání dosud neobjevených informací. K tomu bohužel potřebujete znát i ty objevené informace. To asi ten zásadní rozdíl.
Základní škola by určitě neměla potlačovat zvěavost. NA druhou stranu, pokud se chcete stát odborníkem ve fyzice musíte rychle a efektivně načerpat vědomosti od matematický analýzy přes kvantovou mechaniku až k tomu co se chystáte dělat. Až v tem moment se dostáváte někam na hranu dnešního poznání. A právě v tenhle moment začíná věda.
Ale je to dobrý článek.
Z kolika dětí se stanou skutečně vědci, aby museli projít systémem vzdělávání jaký popisujete? Pro 99 % dětí by vzdělávání mělo být i nadále jejich přirozenou touhou, kterou by učitelé měli jen vhodně rozvíjet a podporovat. Navíc si myslím, že i dítě-vědec si samo dojde ke kvantové mechanice a bude to dělat tou samou hravou formou jako do svých 6ti let.
Spíš si myslím, že za současných podmínek není možné děti rozvíjet individuálně a stále vidím snahu o co největší kvantitu nad kvalitou a hlavně aby to bylo nyní ekonomicky výhodné i na úkor zisků v budoucnosti.