10. července 2011 12:19:33 | reagovat
Komentáře k článku Veřejné statky, zn.: soukromě
HynekRk
Velmi zajímavé
Velmi zajímavý článek.ad komentář: já nevím, ale v demokracii existují snad jen dvě možnosti - přesvědčit (vzdělat) aktivní většinu anebo demokracii odstranit (pokud neuvažuji zásah z venčí, tak opět je potřeba přesvědčit nějakou větší část aktivní populace).
František Vilím
Re: Velmi zajímavé
Uživatel HynekRk napsal:Velmi zajímavý článek.
ad komentář: já nevím, ale v demokracii existují snad jen dvě možnosti - přesvědčit (vzdělat) aktivní většinu anebo demokracii odstranit (pokud neuvažuji zásah z venčí, tak opět je potřeba přesvědčit nějakou větší část aktivní populace).
Demokracie není vhodná pro řešení krizových situací (to nepochopil ani pan Kalousek). Ve skutečné krizi lidé demokracii "obětují". např. Churchill sliboval "krev, pot a slzy" a lidé to akceptovali. v roce 1938 nebo možná i v roce 1939 by ho určitě vypískali. Proto demokratický systém je nakonec vždy předstupeň socialismu a je třeba mát toto v patrnosti.
Robert-Antonio
S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude
Jakou přidanou hodnotu dává sousední rezidenční čtvrť? Jako že někdo plánuje se nastěhovat na Parukářku, ale na poslední chvíli cukne, protože v sousedství nebudou další domy?Zatím vidím opačný jev - lidé se nastěhují do klidné lokality, ale zakrátko jim začne vadit, že se kolem postaví další domy a z klidné lokality se stává hlučný cirkus.
Užívateľ
Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude
Uživatel Robert-Antonio napsal:Jakou přidanou hodnotu dává sousední rezidenční čtvrť? Jako že někdo plánuje se nastěhovat na Parukářku, ale na poslední chvíli cukne, protože v sousedství nebudou další domy?
Zatím vidím opačný jev - lidé se nastěhují do klidné lokality, ale zakrátko jim začne vadit, že se kolem postaví další domy a z klidné lokality se stává hlučný cirkus.
Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.
Robert-Antonio
Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude
Uživatel Užívateľ napsal:Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.
Na nákladové nádraží Žižkov už pěkných pár let vlaky nejezdí a fabriky tam žádné nejsou :)
Užívateľ
Re: Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude
Uživatel Robert-Antonio napsal:Uživatel Užívateľ napsal:Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.
Na nákladové nádraží Žižkov už pěkných pár let vlaky nejezdí a fabriky tam žádné nejsou :)
Čo presne sa s tým priestorom robí TERAZ je trocha nepodstatné·. Nemôžeš sa spoliehať na to, že železnice o pár rokov nezačnú daný priestor opäť využívať, najmä ak by na to priletela nejaká akožezelenádotácia z EÚ. Územnému plánu to vadiť nebude, využitie priestoru sa meniť nebude a obyvatelia majú smolu, veď s tým mali rátať, že keď majú vedľa baraku železnicu...
Alebo ak chceš niečo omnoho reálnejšie, môžeš si tam predstaviť vozovňu električiek, predĺženie električkovej trate alebo perfektný priestor na potiahnutie vlaku trocha bližšie k centru a máš tram train.
· V neposlednom rade, voči železnici pri dome má veľa ľudí (oprávnene) predsudky. K takej životnej investícii ako je bývanie teraz je dobrou železnicou iba železnica s vytrhnutými koľajami (v rámci možnosti na miesto trate je vybudovaný cyklochodník).
Robert-Antonio
Re: Re: Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude
Uživatel Užívateľ napsal:Čo presne sa s tým priestorom robí TERAZ je trocha nepodstatné·. Nemôžeš sa spoliehať na to, že železnice o pár rokov nezačnú daný priestor opäť využívať, najmä ak by na to priletela nejaká akožezelenádotácia z EÚ. Územnému plánu to vadiť nebude, využitie priestoru sa meniť nebude a obyvatelia majú smolu, veď s tým mali rátať, že keď majú vedľa baraku železnicu...
Alebo ak chceš niečo omnoho reálnejšie, môžeš si tam predstaviť vozovňu električiek, predĺženie električkovej trate alebo perfektný priestor na potiahnutie vlaku trocha bližšie k centru a máš tram train.
· V neposlednom rade, voči železnici pri dome má veľa ľudí (oprávnene) predsudky. K takej životnej investícii ako je bývanie teraz je dobrou železnicou iba železnica s vytrhnutými koľajami (v rámci možnosti na miesto trate je vybudovaný cyklochodník).
Zřejmě nežijete v Praze, realita je úplně jiná. Kromě "staromilců" stojí za zakonzervováním nákladového nádraží právě obyvatelé okolních domů - mají právem strach, že kromě rezidenční čtvrti tam také vzniknou obchodní centra a hlavně se uvolní místo pro další silniční radiálu z Malešic přes Žižkov do centra. Zřejmě ty předsudky vůči železnici nejsou tak silné :-) Nevidím důvod, proč by (potenciální) obyvatelé Parukářky to neviděli stejně.
Osobně bych stokrát raději bydlel vedle zrušené zarůstající tratě, nežli vedle frekventované čtyřproudové silnice.